„Ja jako volim papu Franju“
Da se odmah razumijemo, ovdje ću pokušati analizirati ovu
rečenicu, koja uglavnom dolazi iz krugova onih koji niti u Boga vjeruju niti mu
se mole. Ja papu volim i poštujem, svaki dan molim za njega u Kanonu sv. Mise, kad god to molbenica u
časoslovu kaže, kad god to molitva vjernika spomene, i još u nekoliko privatnih
situacija.
Non quid, sed quis
Namjerno sam izokrenuo slavnu izreku Tome Kempenca, koji
sreće pozornost na sadržaj svoga djela, a ne na autora. Međutim, kad je u
pitanju pohvala pape Franje, važno je pogledati od kud ta pohvala dolazi.
Uglavnom je iz nevjerničkih krugova, a počesto onih koji imaju dugu i
zasvjedočenu tradiciju otvorenoga protivljenja Vjeri. Koliki časopisi, novine
staviše papu na svoje naslovnice, stavivši ga uz bok slavnim osobama
današnjice. A mnogi od njih otovreno rade protiv Vjere i Crkve.
No, i tu se može dogoditi zanimljiva stvar, pa je tako
Saudijska Arabija broj National Geografica, na kojem je papa Franjo na
naslovnici, jednostavno zabranila. Čak i takav, megapopularan papa, „iz
kuluturnih razloga“, kako je objašnjeno nije dovoljno dobar za Saudijsku
Arabiju.
Uglavnom divljenje papi Franji ima svoj jednostavan
zajednički nazivnik: on je super, ali Crkva ne valja. Kao što se nekad govorilo
da je Isus prihvatljiv, ali Crkva je sve to iskrivila pa ona nije prihvatljiva.
No, i to divljenje ima
svojih granica, pa je nedavno jedan ateistički bloger uspio ustvrditi da je na
kraju krajeva Papa samo katolik, pa ne treba polagati previše nade u nekoga tko
dolazi iz te ekipe.
Papa je rekao
Kad god čujem tu rečenicu, dajem si znak opće opasnosti.
Nekoliko puta mi se dogodilo da mi je rečeno: „Papa kaže da se ništa ne smije
naplaćivati, a vi naplaćujete sprovode i vjenčanja i sve.“ Na to ja odgovaram:
„Papa je rekao da se onaj tko se ne moli i ne ide nedjeljom na sv. Misu predaje
u vlast Sotoni. Vas ne viđam nedjeljom na sv. Misi.“
Istina, ovakva eksplicitna izjava Svetog Oca ne postoji, ali
se može ekstrahirati iz nekoliko njegovih propovijedi u sv. Marti. Budući da
većina onih koji počinju razgovor s „papa je rekao“, nemaju blage veze što on
zapravo govori, ovaj odgovor objašnjava svu zavrzlamu oko te iste rečenice.
„Papa je rekao da se sad....“ započinje rečenica koja
najavljuje nekakvu novu nazovi promjenu, koju se čekalo da konačno bude u
skaldu s vremenom. I tako se dobija dojam o početku nečega novoga, o nekoj
promjeni, o nečem novom. Kao da Crkva počinje iz početka. Sindrom revolucije,
koja donosi svoj novi kalendar, kao prekretnice povijesti i ovdje je na djelu.
Kao da imamo vrijeme prije i poslije. Kao da postoje dvije Crkve.
Pridonosi li sam sv.
Otac tomu?
Nedavno sam vidio citat, gdje papa kaže kako svećenici koji
nemaju milosrđa u sebi (što god to značilo), ne bi smjeli ispovijedati, neka se
drže ureda.
http://cnstopstories.com/2015/09/10/pope-priests-lacking-mercy-shouldnt-hear-confession-get-desk-job/
Dobro su mi poznati uvijeti koji se tiču svećenika glede
valjanosti ispovijedi. Imati milosrđa u sebi, nije naveden kao uvjet, jer to
nije mjerljivo i podliježe mnogim svojevoljnim
interpretacijama.
Razmišljajući o tome, sjetih se 1. Sinode zagrebačke
nadbiskupije iz 1925. koja kaže o ispovjedničkoj službi: „Svećenik je u
sakramentu sv. Ispovijedi ponajprije dobar otac, brižan liječnik i ako je
potrebno milosrdan sudac.“ To je rečeno prije nego se sadašnji papa rodio. To
je rekla Zagrebačka crkva na svojoj Sinodi oslanjajući se na vjekovni nauk
Crkve.
Ipak, naglašena neformalnost u odnošenju s javnošću prodonosi
zabludi o tome što zapravo papa govori i čini. Trenutno najzaposlenija osoba u
Kuriji je pater Lombardi koji mora novinarima objašnjavati što se zapravo
događa i popravljati štetu pogotovo nakon razgovora po avionima. Nekako mi se čini da će to ostati jedno od
obilježja ovog pontifikata, te da se nekakve promjene na tom planu ne može
očekivati. Dodatni problem je u tome što takva naglašena neformalnost ne može
biti slučajna.
Makar, istini za volju ta neformalnost je načinila da je pri
nedavnom posjetu otoku Lesbosu ispalo da su patrijarh Bartolomej i nadbiskup
Atene bili samo njegova pratnja. Sva je pozornost bila usmjerena na njega, a
ova dvojica su izgledala kao da su pali s neba. I tako je nasljednik sv. Petra
pokazao da je veći od nasljednika sv. Andrije. Primat je progovorio na jedan
poprilično neobičan način, i to prvi put u povijesti. Koliko je meni poznato
nezabilježeno je da je na teritoriju Istoka patrijarh Zapada tako zasjenio
svoga domaćina i sveo ga na ulogu pratnje. Vjerujem da ništa od toga nije bilo
namjerno, ali se dogodilo. Ponovo se pokazalo da je služba jača od osobe.
Što nam je činiti?
Ljubiti papu, svakako. Ljubav nije zaljubljenost, pa je zbog
toga cijepljena od sljepoće. Slijepo obožavanje, mahanje parolama, ne pomaže u
ovom slučaju. Stvara još veću zabunu.
Truditi se što bolje upoznati nauk Crkve. Njega papa
naviješta i čuva. Njega treba poznavati svaki vjernik koji drži do sebe.
I moliti, puno puno puno moliti.
Primjedbe
Objavi komentar
ukoliko anonimno komentirate, ostavite barem neki nick